Видовете SEO оптимизатори през призмата на маркетинг персоните им

Ако сте се чудили колко се различават едни SEO оптимизатори от други, то днес ще направим нещо като напречно сечение на тази професия. Смея да твърдя, че на практика под 20 души в България имат представа какво правят в този сектор, докато останалите просто ловят шарани…

1. Общакът оптимизатор

Блъска линкове (колкото повече толкова повече), купува, продава и заменя линкове и всякакви връзки от най-различни сайтове, колкото и да не са релевантни с нишата.

Линкът е като нова пичка в живота му, той просто трябва да я има. Работи в средния ценови диапазон, но все пак работи и то с ръце. Честен, но и често неефективен за целите на купилия апартамент в Бояна на изкоп свой строителен магнат.

Докладите са нещото, което държи клиентите му още там, защото джоба им не го усеща. Виждат, че се вдига шум, стърже се с флекса и от другата страна си мислят, че строят къща, а те всъщност копаят дупка.

Рисков играч, който работи на тънък марж. За него бройката е важна, защото ако не печели от обем, просто няма смисъл.

2. SEO ченге

Слухтящо SEO ченге

Рови, копае, преписва и слухти в кръчмата на по бира, за да изклинчи някой нов случаен донос за новата схема.

След това го представя пред началниците като своя идея. Работи евтино, защото не плаща на доносници. Той ги обира, разчитайки на неподправения си чар, с който бива подценяван и то напълно заслужено, макар, че за него ситуацията го устройва напълно.

Прекарва повече време в чуждите сайтове, отколкото в своя. Рови някоя нова схема и не мисли особено много.

Той е човек на действието, мисълта е силно непонятна за него. Другите да бачкат е неговото мото, но и мечтите му са доста ограничени. Стига му Бали или Малдивите и важното е да му капе (на BG английски – to sip on him) и да има „потхи“ (да, референция към парчето е).

3. Инженерът

Битката му е с кода, неговият архивраг и той става все по-уверен, че ще излезе краен победител. Разбира се, че се лъже.

Интелигентен и работи в средния ценови клас, но все се кани да вдигне цените. За жалост е много по-малко бизнесмен отколкото трябва и това винаги му е пречило да бъде лидер в сектора.

Техническото SEO е в кръвта му. Поне така го нарича, макар да придава прекалено програмистки смисъл на тази дума и това да го лишава от фантазия, което му пречи да направи голям скок, но той все пак се движи, макар и със значително по-ниска скорост от своите конкуренти.

4. Продавачът на коли

Хал-хабер си няма от SEO, но просто си мисли, че може да продаде хладилник Мраз на ескимос. Адски много го бива да омайва клиенти. Обстановката го предразполага и той е в стихията си.

За жалост след няколко месеца нещата силно се сгомнясват и му се налага да печели време, за да продължи да мисли визионерските си простотии, за да му връзват нискоинтелигенти хора от село, които чрез него искат да повишат социалния си статус. Те все пак не купуват SEO, а социална валута и вървежен контакт, който ги отличава от другите селяни.

Работи скъпо – луксът струва пари. Сладките приказки и фонтана в антрето също. Пристрастен към продажбите като куче към лайна – той не може да спре.

Неговият магазин е денонощно отворен за нови балами. Оптимизаторът на новобизнесмените, които си нямат представа за какво става въпрос в бизнеса им, а камо ли в света на оптимизация, което ги прави истински оптимисти и поне спазват корена на думата.

5. Артаджията

Мързеливо и скъпо копеле. Това не винаги значи нещо лошо и дори напротив, защото именно мързелът му го кара да решава нашироко проблемите, но с фини и премерени движения, за да не си размърда задника.

Лавира с четката между ранкинг факторите, за да намери най-прекия път, защото дългият не е за него, прекалено ексцентричен и неразбран от съвременниците си е.

Работи скъпо. Все пак изкуството е за просветените, а и той не продава арт диарийни инсталации с форма на биде, а красотата на човешкия, пардон на машинния ум.

Научно доказано от небезизвестните британски учени е, че този тип SEO оптимизатори са готови на всичко заради собствения си имидж. Тотален егоцентрик и дори би написал статия като тази, без да се замисли. Дава резултати само когато е на кеф.

6. Селянинът

Селянинът оптимизатор

Работи в ниския клас и с ниски клиенти. Мисли глобално, действа локално. Глобалното остава само мислене така или иначе. Новата X6-ца е неговата детска мечта и това му дава пътеводна светлина, която той следва. Мечтите му стигат до там, дори ако колата е втора ръка.

Местният бизнес е неговата стихия. Работи сам, а другите в офиса му най-често сглобяват компове или преинсталират Windows XP. Сериозен хардуерист с ниска ефективност. Перспективите му са тъмни, но той си кюта и го бо́ли фара.

Шашка се понякога, но после се сеща, че има достатъчно връзки в локалния бизнес и общината и ще намери нови клиенти или някоя къса обществена поръчка под 30к, че да не я крият като кмет на Чупрене. Животът е спокоен, той не бърза за никъде. Грам не го ебе за ъпдейтите на Google, той направо ги е забранил.

Надявам се сте се забавлявали с този пост в блогът на Бико, а не се съмнявам, че мнозина ще се припознаят. Накрая да не забравите да ме линкнете – мисля, че си струва поне за хора, които осъзнават какво дава един изходящ релевантен линк.

4 Отговори за “Видовете SEO оптимизатори през призмата на маркетинг персоните им”
  1. Когато си в настроение личи и текста ромоли като рекичка в Родопите Бик 🙂

  2. Хихихи, много яко 🙂
    Изпитвам затруднение да се определя кой съм, къде съм 🙂 Дай жокер Митак 😛

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *