„Феноменът“ Грета Тунберг, който Зелените се опитаха да оприличат със знакови революции в историята като френската или октомврийската, всъщност се базира на много проста концепция, която почти всеки може да приложи и да постигне сходни резултати с тези на шведската активистка.
Затова реших да създам кратко универсално ръководство, с което лесно и ефективно всеки може да приложи концепцията „Грета“.
Стъпка 1: Ракета-носител
Трябва ви носител на емоция, който никога не може да бъде оспорен дори с аргументи.
Дали ще е Грета или някой друг, който ако бъде оплют ще бъдете нападнати от всички, е без значение.
Пример: Сляпо сираче на 8 години.
Не може да обидиш сляпо сираче – просто не се прави така, нали? Едва ли бихте били приятел с такъв човек…или греша? Ето как сме се превърнали в либерални фашисти, които обаче отричат да са такива.
Стъпка 2: Предефиниране на идеята
Пренареждате емоционално идеята за целевата аудитория и я вкарайте в контекста, който ви интересува, за да подбудите емоцията.. На първо място е емоцията, майната му на разума и критичното мислене.
Пример: Ако ядете месо сте бездушни чудовища – животните имат чувства като хората.
Горките животни. Заслужават ли такова отношение? (Схванахте идеята 😉 )
Стъпка 3: Антропоморфизъм
Без значение кой „спасявате днес“, то следва този предмет, животно, растение или абстрактно понятие да получи човешки качества.
Това помага на целевата аудитория да се съпостави и сравни с обекта, респективно – да го почувства, което е и целта на занятието при използване на антропоморфия.
Пример: В контекста на климатичните циркове за Амазонската гора в Бразилия бе използвано подобно PR понятие, а именно „Белият дроб на планетата“.
Стъпка 4: ФлашмобЪТ
Имате ракета-носител, имате сълзлива и „достойна“ кауза, имате съпоставимост с бита на целевата аудитория, но някой трябва да научи за вас.
Трябва да провокирате интереса на медиите. Добре е да намерите журналисти, които са лапнали плувката на първо ниво и са готови да се „бият“ за вас и вашите идеи, защото си мислят, че това са техните идеи.
Чудесен източник на подобни журналисти са участниците в иницативата на БТВ (Да изчистим България за един ден).
Пример: Нахлувате на мач. Нахлувате в парламент. Нахлувате в съд. Скандалът е абсолютно задължителен, за да станете „онеправданата“ страна и „моралният победител“.
Дори да не сте, споко – медиите ще ви изкарат такива, все пак сте избрали точните журналисти. Теория на конспирацията – мощни зли кръгове са срещу вас и човечеството подсилва ефекта.
Готово. Вече сте мега звезда и милиардери в социална валута.
Въпросът за общото и частното 🙂